El llibre d’artista és una seqüència tancada d’espais que el lector obre amb les seves mans

Història Natural

Història Natural dels animals, vegetals i minerals agradables i útils. Folrat amb tela i coberta tapes dures.24×21 cm. Paper tipus pergamí (120gr) i paper japó (10gr). fotogravat. Interior llibre foradat.
Llibre inspirat amb els llibres clàssics d’Història Natural dels segles XVII – XIX, que amb el mateix títol redisposa els seus elements, proposant-ne una nova lectura transversal.
Imatges d’animals, vegetals i minerals ocupen les guardes d’un llibre foradat on, a través de la primera pàgina,  el lector descobreix el final de la història. 

—————-

Les ones i els dies

El llibre Les ones i els dies  recull l’experiència de fotografiar el mar cada dia del mes de desembre de l’any 2000 i des del mateix lloc: el Cap de la Vallalta de Sant Pol de Mar. El títol estableix un joc amb un altre títol, el del llibre de poesia Les dones i els dies del poeta català Gabriel Ferrater i s’inicia amb un vers seu “Miraràs sense entrar-hi,/ molts mesos, la mar que es convulsa escumosa/ d’esforç, (…)”.
Conformen el cos principal del llibre les trenta-una fotografies del mar, una per pàgina, amb el dia corresponent del mes al seu costat.
Tapa dura satinada, 11x15cm, 34p.,impressió digital de fotografies fetes per l’autora, paper canson 130gr, 5 ex.i 1PA (2001),  2005.

——–

Llanterna màgica

La forma i el muntatge del llibre Llanterna màgica estan inspirats amb els quaderns de viatges (tipus “moleskine”) que usaren molts artistes en èpoques anteriors (S. XVIII al XX) on hi recollien notes i hi feien esbossos. Recull una sèrie d’imatges que respresenten un diàleg poètic i visual que gira entorn de la llum i l’obscuritat, d’una banda, i la mirada i la percepció, d’una altra. Hi ha una evocació i recreació dels mecanismes i artefactes de visió anteriors al descobriment de la fotografia: les siluetes, la llanterna màgica, la cambra obscura o les capses òptiques… misteriosos i incerts, i a la posició i mirada de l’artista.
16,5 x 14,5 cm, amb tapes folrades amb tela de vellut castany fosc i muntat com un desplegable tipus concertina. 10 imatges en desplegable, p. somerset velvet 225 gr, impressió digital i llapis de color. 5 ex. i 1 PA, autoedició, 2005.

Solcs

Les imatges que conformen el llibre Solcs provenen de l’observació dels diferents pentinats representats a les estampes del Traité de coiffure (Tractat de perruqueria”) de l’artista japonès Yoshu Chikanobu (1838-1912) que conté 44 xilografies policromes i es pot consultar al Musée Georges–Labit de Toulouse.
L’interior del llibre es pot desplegar completament i obtenir una vista única de 60,5 x 42,5 cm. Consta de 6 imatges: 5 linòleums i 1 fotografia reproduïts en impressió digital, full de 60,5 x 42,5 cm plegat en pàgines de 21,5×15 cm, 4 plecs, paper mat d’impressió digital, 125 gr, impressió digital, edició de 5 exemplars i 1 PA. Toulouse, 2011.

Es tracta d’un recull d’imatges que apareixen després dels recorreguts fets a diversos temples i jardins del Japó i de la Xina. En alguns casos són fotografies redibuixades d’espais i llocs concrets: un fragment del jardí sec del temple Taizo-in de Kioto, un altre del Jardí de la Cultura de Suzhou… ; en altres imatges hi ha representats elements relacionats amb les civilitzacions xinesa i japonesa: una muntanya d’arròs, un crisantem, la lluna …. que se succeeixen per crear un mosaic d’experiències, un mural imaginari, mental, fet de fragments. 
Aquest llibre inclou 15 imatges impreses amb impressora d’injecció de tinta EPSON STYLUS 2400 sobre paper Canson. Es tracta de fotografies, litografies, dibuixos o collages treballats digitalment. 21,5 x30 cm, tapa dura, amb tela blanca, 16 pàgines. 2008.

Existència exhaurida

El terme Existència exhaurida s’usa per indicar que  no queden més exemplars d’un llibre determinat a l’editorial. 
Existència exhaurida tracta del llibre i el seu espai, a través dels materials que el conformen: el paper, la tinta d’escriure i el lloc que ocupen. La lleixa cantonera, el llibre blanc obert i la taca de tinta estableixen entre ells relacions múltiples i significatives més enllà de l’escriptura.
El llibre va col·locat obert i en posició vertical damunt d’una taca realitzada amb vinil negre i sobre un prestatge cantoner de fusta de pi de 2,5 cm de gruix.
12 x 18, 5 cm, 289 pàgines, paper, vinil i fusta,  exemplar únic. ISBN: 978-84-616-8424-3. 2012.

Liquènic

Liquènic parla del líquen Graphis scripta. Una forma primitiva d’escriptura, d’una escriptura simbòlica amb múltiples sentits, conformada per ideogrames o pictogrames que suggereixen significats a través de formes: línies rectes o ondulades que es ramifiquen, cúmuls en forma d’estrella, laberints inscrits… que creixen i s’estenen sobre la superfície de les pedres i les escorces dels arbres.
18,5 x 11 cm, 10 pàgines, tapes cartolina verjurada, troquelats i impressió digital, edició 10 exemplars. 2014.
Liquènic s’expandeix amb llapis grafit per les parets del museu.
Museu Monjo, Vilassar de Mar, 2016.

 

Quan va aparèixer la primera membranas mig del caos?